Holčičkám z ejčáru

Blog přesunut sem: Holčičkám z ejčáru

20 komentářů: „Holčičkám z ejčáru

  1. Az na tu poslednu vetu dobre, ale preco „obavam se“? Makat na seba je to najlepsie… 😉 Ale niektore veci maju normalne vysvetlenie (napriklad to s tym telefonom alebo notebookom).

    A vsetko ma aj druhu stranku. Uprimne, malokto si moze dovolit apriori davat ludom notebook za padika a telefon za dvacku, pretoze vacsina ludi za tu investiciu nebude stat, a pre vacsinu ludi bude notebook za 15 a telefon za 5 absolutne dostacujuci (co nerobia take, co robi iPhone/MacBook?). Ano, ak sa ten clovek ukaze ako velmi hodnotny pre firmu, zvazim to, ale robit to programovo asi nie je velmi efektivne.

    Kazdopadne, byt zivnostnik vsetko riesi, takychto veciach si moze clovek rozhodovat sam!

    To se mi líbí

    • uznávám, že pro absolventy „z Bruntálu“ může být jakýkoli mobil a jakýkoli notebook benefitem. K tomu mobilu dostanou dohodu o srážkách ze mzdy – kdyby moc telefonovali a překročili budget, dále dostanou zákaz např. platby MHD, neb s dodaňováním je práce. K notebooku podepíšou v pracovním řádu, že do něj nesmí nic instalovat, nesmí se z něj připojit na spoustu webů a tak.

      To co mě přimělo k tomuto blogu bylo, že notebook, telefon a stravenky v hodnotě 80 (reálně 40 Kč) někdo zcela vážně nabízí k pozicím, kde je předpoklad příjmu v 9 decilu pro IT v Praze.

      Benefity se kterými jsem se setkal a za benefity je považuji, a nabízely je firmy, kde jsem pracoval já, nebo moje hezčí polovička:
      – cafeterie – např. Benefity.cz, Flexi Pass
      – příplatek na penzijni připojištění
      – pojištění příjmu v pracovní neschopnosti
      – privátní lékař (pro náplavy se hodí, hlavně zubař a gynekolog, v Praze k nenalezení)
      – firemní ubytování (taky pro náplavy do začátku)
      – firemní soukromá školka (to když přestanete být náplavou)
      – slevy na služby a zboží, které firma poskytuje/vyrábí a u partnerů

      a největší finanční dopad do rozpočtu má samozřejmě…
      – firemní auto (i pro soukromé účely)

      Je třeba si uvědomit, že benefit je nakonec stejně mzda. Je to to, co už vám nechce zaměstanavatel platit, protože je to z drahých peněz a toto může kompenzovat nějakým daňovým přeškatulkováním.

      Liked by 1 osoba

      • definujte prosim pojem absolovent z Bruntalu .. nejsem sice z Bruntalu, jsem z mesta pobliz, kde se traduje o Bruntalu vzdy jen to nejhorsi, ale v seriozni diskuzi to nema co delat .. v kazdem pripade jsem vas prispevek necetl, nazor cloveka s uvodnim argumentem „absolovent z Bruntalu“ je pro me naprosto bezcenny

        To se mi líbí

      • Když jsem se o to zajímal dříve, tak Bruntál byl okresem ČR s nejnižšími příjmy a vysokou nezaměstnaností. Nehledejte v tom nic hanlivého, prostě aplikací Maslowovy pyramidy jsou dle mě lidé s nejnižšími příjmy potenciálně nejvděčnějším příjemcem „benefitu“ notebook/mobil/stravenky. Má pro ně každá koruna jinou hodnotu, než pro „floutka“ z Prahy, co bydlí u rodičů a byt po babičce pronajímá expatovi z DE pracujícímu pro mezinárodní korporaci. Pod pojmem „floutek“ prosím taky nehledejte nic hanlivého.

        Liked by 1 osoba

  2. … jo a mladý kolektiv a firemní outdoory taky nejsou benefit, jedno je věková diskriminace 🙂 a druhé team-building ve volném čase. Ačkoli hoši z Avastu se prý zaletěli podívat na sever na polární záři – na to bych asi víkend taky obětoval 🙂 Málokterá firma ale dostane $100M

    To se mi líbí

  3. No jo no… holcicky z ejdzaru jsou pokazde neschopne ( a zaroven vseho schopne) vymastene pipiny, ktere si obvykle na svuj linkedin profil davaji fotky idealne v lehce nemravne poze, cemuz se nelze divit, jejich „prace“ ani jiny prinos nema ;-). Ajtak obvykle na kecy zminene nahore vuuuubec neslysi, ale uz jsem si uvedomil, ze je zbytecne se tim zabyvat a nekomu vysvetlovat.
    Go for self-employment :-),

    To se mi líbí

  4. Kdyz ono je to tezky. My treba zrovna mame ty iPhony MacBooky a stravenky resime predplacenou kartou, kdy ti to nenafukuje penezenku, neexpiruje atd. Troufam si rict, ze jdeme tak daleko jak jen to jde. Ale stejne se najdou lidi co si toho nevazi. Zpravidla ale neumi rict pokud tohle benefit neni co by pro ne benefit byl….

    To se mi líbí

  5. Stejně by mě zajímalo, kdo vymyslel takovou kravinu jako je stravenka. Vždyť to nemá absolutně žádný význam, kromě zisku pro subjekty, které je vydávají.

    Liked by 1 osoba

  6. Clanek je psan dost namachrovane („vsechno vim, vsechno znam a ted vam reknu, jak je to doopravdy“), coz je trochu neprijemne. Ale holt asi autoruv styl. Vice clanku jsem od nej necetl, tak to nebudu dale hodnotit.

    Pokud jde ale o benefity, tak osobne povazuju za nejvetsi benefit 1) moznost zkraceneho uvazku, 2) skutecne flexibilni pracovni dobu a 3) moznost prace z domova.

    Jenze kdo vam TOHLE da? To uz spis daji auto, telefon a ten Mek s retinou, hlavne kdyz nad vami budou mit v gulagu kazdodenni kontrolu.

    To se mi líbí

    • Firiem ktore su schopne ponuknut bod 2 a 3 je uz pomerne dost, s bodom 1 je to velmi obtiazne, pretoze fulltime je pre firmu ta najvyssie hodnota ktoru zamestnanec prinesie. Dobra firma to ale dokaze vykompenzovat nadpriemernym platom.

      To se mi líbí

    • Zkrácený úvazek mám, úplně flexibilní pracovní dobu také, pracuji jen z domova, mám placené všechny hovory a z MacBooku také právě píšu. Oslovila by mě navíc ta firemní školka, tu náš zaměstnavatel nenabízí.

      To se mi líbí

  7. Hezky clanek, dekuji. Pro me takovy hromosvod do reality…

    Odesel jsem za „lepsim“ na zapad a jakkoli mam cechy rad, nevratim se. Prace z domova je tu samozrejmost o kterou nemusim ani zadat – do prace chodim, pokud potrebuji mluvit s kolegy nebo jednat s klienty. Notebook i telefon jsem si vybral sam, v praci se me po nastupu zeptali, co pouzivam, aby se mi s tim dobre pracovalo…

    Jednou to k nam snad prijde. Jednou…

    To se mi líbí

  8. Od loňska jsem živnostník, nekazím tak věkový průměr zaměstnaneckého kolektivu a svět je výrazně krásnější.
    Nemusím například řešit mladý kolektiv, teambuildingy a podobné benefity. Auto, počítač a telefon mám svoje.
    Jako benefit beru především možnost práce z domova.

    To se mi líbí

  9. kazdeho volba jestli zamestnanec, zivnostnik, nebo otrok…. nebo vse v jednom, prestante si stezovat na moznost pracovta, az o ni prijdete, tak se vam po ni bude styskat

    To se mi líbí

  10. Náhodou, já mám flexibilní dobu a je to fajn. Nemám naštěstí služební telefon nikdo mě neotravuje. Jde o to, že si jen do práce můžu jít kdy chci a odejít kdy chci, jen musím mít měsíčně nějaký počet hodin…

    Stravenky nevím k čemu jsou. Když je dostanu, hned je zahodím do koše 😀
    (kecám, dám je mamince)

    To se mi líbí

Komentáře nejsou povoleny.